Picie i latanie

Modell i Mountz (wydanie 16 sierpnia) napisali w odpowiednim czasie artykuł na temat nadużywania alkoholu przez pilotów, zauważając, że nawet niewielkie dawki alkoholu mogą mieć szkodliwy wpływ na wydajność w pracy, która wymaga wysokiego stopnia precyzji, czujności i koordynacji. Wśród ich zaleceń jest zwiększenie limitu czasu od butelki do przepustnicy , edukacja pilotów i test blokady zapłonu.
Mimo że alkohol nie został uznany za czynnik sprawczy w wypadkach śmiertelnych w amerykańskim systemie transportu lotniczego, zważywszy na wysoki wskaźnik nadużywania alkoholu w tym kraju, powinniśmy jednak oczekiwać, że problem ten będzie dominował również wśród pilotów. Programy interwencyjne są prawdopodobnie niedostatecznie wykorzystywane, ponieważ od alkoholików, podobnie jak innych alkoholików, oczekuje się, że zaprzeczą lub zminimalizują własne nadużycia. Ponadto piloci alkoholowi prawdopodobnie unikną programów interwencyjnych, ponieważ udział w takich programach skutkuje cofnięciem certyfikatu medycznego pilota, którego nie można przywrócić, dopóki nie będzie dowodów klinicznych, satysfakcjonujących dla Federalnego Chirurga Powietrza, odzyskiwania, w tym powstrzymanie się od alkoholu przez co najmniej dwa poprzednie lata. 2
Modell i Mountz sugerują test blokady zapłonu, aby ograniczyć używanie alkoholu przed lataniem. Jednak nie omawiają trudnych cech psychometrycznych takiego testu. Test blokady zapłonu jest podobny do testu dichotomously score (pass-fail), który pobiera umiejętności z dziedziny umiejętności latania. Taki test musiałby spełniać kilka kryteriów. Po pierwsze, musiałby mieć bardzo wysoki poziom trudności, albo piloci, ze względu na wysoki poziom umiejętności, mogliby go przejechać, nawet gdyby był upośledzony. Po drugie, powinien być odporny na efekty ćwiczeń, tak aby wyniki odzwierciedlały prawdziwe umiejętności, a nie tylko uczenie się na podstawie doświadczenia z testem. Po trzecie, test musiałby być rzetelnym i aktualnym wskaźnikiem umiejętności, które miał mierzyć. Oczekuje się, że taki krótki test będzie cechował się wysokim stopniem błędu losowego i niską wiarygodnością, ponieważ niezawodność zależy od liczby pozycji3. Ponadto trudno byłoby opracować krótki test, który byłby wysoce związany z oceną. kryterium (umiejętność latania), które obejmuje wiele umiejętności.
Gdyby test nie spełniał tych kryteriów, koszty byłyby znaczne. Gdyby było to zbyt łatwe lub podatne na praktykę, może nie mierzyć niczego wartościowego i może służyć jedynie zapewnieniu opinii publicznej, że problem bezpieczeństwa lotniczego został rozwiązany, podczas gdy w rzeczywistości tak się nie stało. Jeśli test był niewiarygodny lub nieważny, mogły wystąpić fałszywie pozytywne wyniki, zagrażając karierom bezpiecznych pilotów. Biorąc pod uwagę nieprawdopodobieństwo spełnienia tych kryteriów i wysokie koszty stosowania nieodpowiednich testów, w ostatecznym rozrachunku może być konieczne oparcie się na alternatywnych metodach walki z nadużywaniem alkoholu przez pilotów.
Programy interwencyjne zaprojektowane w sposób zachęcający do ich stosowania mogą być dobrą alternatywą. Środowisko medyczne może odgrywać istotną rolę w określaniu właściwego projektowania programów interwencyjnych i związanych z nimi struktur regulacyjnych. Powinniśmy rozważyć możliwość, że skrócenie okresu unieważniania certyfikatu po leczeniu może zwiększyć prawdopodobieństwo, że piloci zostaną poddani leczeniu Można zachęcać do abstynencji poprzez intensywne programy opieki pooperacyjnej i monitorowania klinicznego. Wydaje się, że struktura, w której piloci alkoholowi mogliby łatwiej uczestniczyć w programach interwencyjnych i opiekuńczych, a nie taki, który zniechęca do takiego uczestnictwa, może najlepiej przyczynić się do osiągnięcia bezpieczeństwa lotniczego.
Jennifer Moye Bowes, BA
University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455
3 Referencje1. Modell JG, Mountz JM. . Picie i latanie – problem używania alkoholu przez pilotów. N Engl J Med 1990; 323: 455-61.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Federalne przepisy lotnicze. Standardy medyczne i certyfikacja. Seattle: ASA Publications, 1989. (Rozdział 67.13.)
Google Scholar
3. Nunnally J. Teoria psychometryczna. 2nd ed. Nowy Jork: McGraw-Hill, 1978.
Google Scholar
Powyższe pismo zostało skierowane do autorów danego artykułu, którzy oferują następującą odpowiedź:
Do redakcji: Pani Bowes słusznie wskazuje, że projekt testu przedawnienia lotnego lotu stawia ważne i wymagające rozważania psychometryczne. Chociaż zaleciliśmy, aby zadowalająca korelacja między wynikami pilotów na takim teście a faktycznym lub symulowanym działaniem lotu musiała zostać wykazana przed jego wdrożeniem, szczegółowa dyskusja na temat psychometrycznych cech testów wydajności wykraczała poza zakres i cel naszej pracy. Naturę takich testów można jednak uprościć, kategoryzując je jako dichotomously score single … test . Istniejące techniki testowania wydajności, o których pisaliśmy w naszym artykule, dotyczą krytycznych zadań śledzenia. Technologia ta została wykorzystana do oceny nie tylko zdolności osoby do kierowania samochodem, ale także zdolności pilotów do kontrolowania niestabilnych samolotów, a jej niezawodność i ważność w ocenie funkcji psychomotorycznych zostały już zademonstrowane w odniesieniu do tych i innych zastosowań. Testy wykorzystują złożony algorytm matematyczny, który śledzi i ocenia koordynację ręka-oko w sposób ciągły na kilku poziomach trudności w ramach jednej sesji testowej. Obecny poziom sprawności psychomotorycznej jest porównywany z wcześniej ustalonym poziomem bazowym danej osoby, a wraz z rozwojem umiejętności danej osoby w miarę upływu czasu, standard linii bazowej jest odpowiednio dostosowywany. Zdajemy sobie sprawę, że niepowodzenie takiego testu wydajności niekoniecznie oznacza niewłaściwe postępowanie ze strony pilota, a niepowodzenie prawdopodobnie najlepiej byłoby załatwić w sposób bezstronny i wspierający.
Chcielibyśmy ponownie podkreślić, że naszym celem było przeanalizowanie i zbadanie danych na temat częstości występowania alkoholu w wypadkach śmiertelnych w ruchu lotniczym (który w rzeczywistości ostatnio spadł poniżej 10 procent w lotnictwie ogólnym i utrzymuje się na poziomie zero w przypadku dużych amerykańskich linii lotniczych, zgodnie ze statystykami dostępnymi od Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu), aby przeanalizować i przedyskutować negatywne i unikalne skutki alkoholu na wyniki pilotów samolotów oraz zaproponować kilka alternatyw dla niektórych obecnych kosztownych i pośrednich metod kontrolowania spożycia alkoholu i narkotyków w lotnictwie.
W ciągu ostatnich 10 lat główne Stany Zjednoczone Linie lotnicze przeleciały ponad 100 milionów lotów bez jednego śmiertelnego wypadku związanego z alkoholem lub narkotykami, a według rady bezpieczeństwa, okoł
[hasła pokrewne: kompas będzin, tablica pl ropczyce, wypadnięty dysk ]