Zdarzenia niepożądanych leków w opiece ambulatoryjnej ad 7

Strategie te mogą obejmować opracowywanie materiałów edukacyjnych dla pacjentów, ulepszanie usług tłumaczeniowych oraz zwiększanie dostępu pacjentów do ambulatoryjnych farmaceutów (w celu omówienia leków i skutków ubocznych). Niektóre instytucje opracowały witryny internetowe dla pacjentów, które dostarczają informacji na temat leków i umożliwiają użytkownikom wysyłanie e-maili do lekarzy.15,16 Takie strony internetowe mogą poprawić komunikację na temat leków17. Można również opracować ulepszone strategie monitorowania działań niepożądanych; na przykład pielęgniarka lub farmaceuta może zadzwonić do pacjenta po wizycie w biurze, aby uzyskać informacje na temat problemów związanych z lekami. Reakcje lekarzy na objawy można poprawić, zwiększając świadomość lekarzy na temat znaczenia monitorowania objawów, częstości występowania i obciążenia niepożądanymi zdarzeniami niepożądanymi wśród pacjentów ambulatoryjnych oraz zakresu alternatyw terapeutycznych. W końcu, odkąd zidentyfikowaliśmy o wiele więcej zdarzeń poprzez badanie pacjentów, a nie poprzez przeglądanie wykresów, strategie poprawy komunikacji powinny również obejmować środki mające na celu poprawę dokumentacji zdarzeń niepożądanych w dokumentacji medycznej. Głównym ograniczeniem naszych badań było to, że dotyczyło to tylko czterech podstawowych praktyk opieki. Chociaż uwzględniamy praktyki szpitalne i oparte na społeczności, wyniki mogą nie być generalizowalne. Pomimo krótkiego okresu badania, próba była wystarczająco duża, aby nasze oszacowania częstości były wystarczająco dokładne. Kolejnym ograniczeniem było to, że polegaliśmy na doniesieniach pacjentów o zdarzeniach; jednak potwierdziliśmy te raporty w niezależnym przeglądzie przez dwóch lekarzy, a ich wyroki były w wysokim stopniu zgodne. To, że ci recenzenci nie byli lekarzami pacjentów, mogło być korzystne w minimalizowaniu nieodłącznych uprzedzeń. Ponadto, błędy w odpowiedziach mogły wpłynąć na nasze badania, chociaż ankieterzy nie stwierdzili wyraźnie, że badanie dotyczyło niepożądanych zdarzeń związanych z lekami. Na koniec, nie pytaliśmy pacjentów, dlaczego nie informowali lekarzy o problemach związanych z lekami, więc nie możemy zidentyfikować czynników leżących u ich podłoża (np. Brak wykształcenia w zakresie leków lub niedostateczny dostęp do lekarzy). Dalsze badania powinny koncentrować się na tym, dlaczego pacjenci nie zgłaszają objawów lekarzom i dlaczego lekarze nie reagują na otrzymywane raporty.
Nasze wyniki sugerują, że niepożądane zdarzenia związane z lekami są powszechne wśród pacjentów ambulatoryjnych, że mają ważne konsekwencje i że więcej niż jedną trzecią takich zdarzeń można zapobiec lub polepszyć. Udoskonalenia monitorowania i reagowania na objawy wydają się szczególnie ważne w zapobieganiu niepożądanym zdarzeniom związanym z przyjmowaniem leków u pacjentów ambulatoryjnych. Ponadto lepsza komunikacja między ambulatorami i ich lekarzami może zmniejszyć częstotliwość tych zdarzeń.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierany przez grant z Harvard Risk Management Foundation.
Jesteśmy wdzięczni Russellowi Phillipsowi, MD, Stevenowi Flierowi, MD, Philipowi Triffleti, MD, Michaelowi Benariemu, MD, Karen Victor, MD, i Kenowi Farbsteinowi, MPP, za ich pomoc w tym projekcie; oraz Erin Hartman, MS, za jej recenzję manuskryptu.
Author Affiliations
Z Oddziału Ogólnej Medycyny Wewnętrznej, Brigham i Szpitala dla Kobiet (TKG, JB, ACS, JP, EB, DLS, KS, DWB); Oddział Medycyny Ogólnej i Podstawowej Opieki, Beth Israel Deaconess Medical Center (SNW); Harvard Risk Management Foundation (FF); i Harvard School of Public Health (LLL) – wszystko w Bostonie.
Wyślij prośby o ponowne przesłanie do Dr Gandhi w Wydziale Medycyny Ogólnej, Brigham i Szpitalu dla Kobiet, 75 Francis St., Boston, MA 02115, lub w [email protected].
[przypisy: endometrium z oznakami proliferacji, dental partner, profi med ]
[więcej w: wypadnięty dysk, użądlenie osy co robić, mowa skandowana ]